Personal vs. Profesional: Solutionarea crizei

In editia din iunie a Serii de Coaching ne-am propus sa ‘’solutionam criza’’ dintre viata personala si cea profesionala. Amintindu-mi de un citat celebru al lui John Lennon, viata e ceea ce se intampla cu tine in timp ce iti faci alte planuri, imi dau seama ca secretul consta in faptul ca  termenul de ‘’work-life balance’’ nu mai este de actualitate!

Echilibrul dintre viata profesionala si personala este definit ca „gestionarea eficienta a actului de jonglerie intre munca platita si alte activitati importante pentru individ„.  Echilibrul “corect” este un concept foarte subiectiv, ce difera atat de la individ la individ cat si de la o etapa a vietii la alta.

Acum vin si te intreb: cum e nevoie sa te schimbi ca om/profesionist ca sa iti atingi echilibrul dorit?

Poti incepe prin a te raporta la limite, dar flexibilizandu-le, fiindca definitia problemei e chiar problema in sine. Iar ca sa o poti rezolva, e necesar sa iesi din spatiul in care a fost creata. E necesar sa stii ca problemele nu se rezolva la nivelul de cunostinta la care apar. Marirea spatiului de lucru ori detasarea ar putea constitui un prim pas spre rezolvare. Sau poti sa te interesezi cum au facut altii ori sa ne adunam cu totii sa vorbim despre problemele cu care ne confruntam.

Cum poti obtine cel mai usor increderea in tine? Simplu: avand rezultate mici si constante! Astfel ca e necesar sa te inconjori de oameni care te apreciaza in mod explicit. Te tii astfel conectat la realitate prin ceilalti! Freud vorbeste despre doua principii ale vietii noastre ce sunt mereu in conflict si anume principiul placerii vs. principiul realitatii. Spre exemplu, daca toti stim ca vom muri, toti ar trebui sa fim depresivi, insa mintea detine informatii ce ne determina sa fim activi.

Traim in lumea pe care ne-o cream singuri. Astfel ca raspundem mereu la ceva calitativ superior decat ceee ce primim zi de zi. E necesar sa reinvatam sa lucram cu elementele complexitatii si sa ne indeplinim in mod creativ nevoile.

Ce am invatat:

  • Sa definesti o tranzitie din tranzitie e imposibil.
  • Nevroza reprezinta un fenomen de comunicare (simptomele ne deranjeaza, nu nevroza in sine).
  • Este in regula sa ai esecuri fiindca ele te tin contectate la realitate.
  • Nu exista auto-educare. Mereu vei reflecta alaturi de cineva chiar daca esti singur.
  • Adaptarea defineste stadiul de animale, pe cand ‘’a crea’’ e profund uman.
  • Libertatea se poate castiga prin asumarea unor responsabilitati din ce in ce mai mari.
  • It always gets worse before it gets better!

Ce ne-au invatat/transmis participantii:

‘’Mi-a placut abordarea, temele sunt actuale.’’ (Alina Hosu, Business Developer Career Advisor)

‘’A fost ca de obicei – de nota 10! Participand la aceste evenimente, invat ceva despre mine si nu numai.’’ (Alina Dumitrascu, Head of Legal)

‘’Mi s-a parut actual si util la nivel personal, cat si profesional.’’ (Florina Baciu, Junior Marketing)

‘’A fost o sesiune de reflectie, de constientizare si am plecat cu multe teme de gandire.’’ (Elena Caplea, Senior General Analyst)

***

Prin aceste intalniri, ne dorim sa cream o comunitate de oameni care invata sa gandeasca deschis si aplicat, gestionandu-si cat mai corect si concret atat viata personala cat si pe cea profesionala. Fiindca impreuna lucrurile devin mai simple.

Ne vedem la urmatoarea editie a Serii de Coaching in 24 iulie 2013 avand ca subiect de discutie ‘’ Manager de lideri sau lider de manageri’’.

Inscrieri si detalii mai multe la [email protected]!

© 2013 – 2016, Mihai Stănescu. All rights reserved.

One thought to “Personal vs. Profesional: Solutionarea crizei”

  1. Buna ziua,

    Sunt absolut onorata sa culeg informatii din experienta Dvs.
    Ma misca faptul ca aceasta noua notiune pentru mine (coaching-ul) se bazeaza pe moralitate si sustine corectitudinea si sinceritatea. Paralela realizata intre personalul unei companii si copiii denota profesionalism si implicare.

    Inteleg din postarile Dvs. ca in mare parte coaching-ul este practicat de catre manageri.
    Eu nu sunt manager (inca…) si pot spune ca mai am nevoie de experienta pentru a ajunge acolo(avand varsta de 25 ani si ultimii 5 ani consecutivi lucrati) insa mi-as dori enorm sa am posibilitatea de a ma dezvolta pe partea asta. Ultimii 2 ani am analizat personalul si diferitele situatii din compania la care sunt angajata in departamentul de logistica. Acest departament mi-a oferit vizibilitate d.p.d.v. personal.
    Am sansa de a-mi realiza obiectivele pe aceasta parted in conditiile enumerate?

    Va multumesc anticipat,

    O zi exceptionala!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *