Indreptar: Cum iti cresti echipa?

In geografia organizatiilor care au supravietuit crizei, echipele sunt – sau ar trebui sa fie! – forta care duce compania catre rezultatele dorite. Mai mult decat atat, indiferent de tipul echipei (functionala, de management, de proiect etc.), fiintele umane sunt cel mai eficiente atunci cand lucreaza in grup. Implicit, atunci cand membrii unei echipe nu lucreaza bine impreuna, atat performanta individuala cat si productivitatea companiei sunt afectate. Iar asta nu poate fi bine pentru nimeni.

Ai observat ostilitate, obiective care se anuleaza unele pe altele, asteptari neclare si emotii excesive intr-o echipa? Aceste semne sunt simptome de „boala” a echipei. Iar singurul mod in care poti „vindeca” echipa este sa ii imbunatatesti performanta, ca echipa. Chiar daca o echipa functioneaza bine, exista foarte mult potential de dezvoltare si crestere, exploatabil prin antrenament de echipa.

***

Deci, cum iti poti ajuta echipa sa creasca, in termeni de relatii si rezultate? Simplu: incepand un proces de coaching de echipa, ca sa ii conduci la nivelul urmator. Coachingul de echipa este o activitate necesara echipelor performante, un instrument esential in dezvoltarea de management si leadership.

***

Observatie: Presupun ca echipa ta are deja o directie bine definita si resursele necesare pentru a-si atinge obiectivele. Iar daca presupunerea mea este falsa, cred ca ai nevoie sa stabilizezi atat baza pe care functioneaza echipa, cat si mediul inconjurator, inainte de a te gandi sa apelezi la coaching pentru performanta echipei.

Poate cea mai potrivita abordare de inceput a coaching-ului in echipa este constientizarea dinamicii echipei. Adica a felului in care membrii echipei interactioneaza si relationeaza unii cu altii. Pana la urma, sa poti intelege perspectivele celorlalti este un mod foarte bun de a iti imbunatati relatiile chiar cu acesti „ceilalti”! Cu toate aceste avantaje relationale, echipa are nevoie sa aiba cateva reguli de baza, simple si practice, privind functionarea ei. Altfel majoritatea intalnirilor si sedintelor de lucru ale echipei se transforma intr-o sceneta relationala, empatica sau conflictuala, care nu duce nicaieri. In coachingul de echipa, modul de lucru construieste empatie si intelegere reciproca, fara sa lasam preferintele individuale sa afecteze obiectivele echipei.

Daca singurul comportament individual care duce la cresterea exponentiala a abilitatilor de leadership este acela de a reflecta inainte si dupa actiunile cele mai importante, de ce sa nu extindem acest comportament si la nivelul intregii echipe? In plus, reflectia nu este „in eter”, rupta de realitatile de business prezente si presante, ci chiar in directia rezolvarii lor. Numai asa poate creste nivelul de performanta, al echipei ca si echipa.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *