HowTo: cum treci de criza – 8 solutii testate (cont.)

Aceasta este a doua parte din articolul „Cum treci de criza – 8 solutii testate” pe care l-am inceput aici, pe blog. Te invit sa il citesti in continuare si sa iti exprimi parerile prin comentarii, idei, sugestii …toate sunt bine-venite!

(…)

Pasul 5: Fa o cercetare pe vanzari si marketing

Avand in vedere perioada, mi se pare crucial sa incepi sa obtii mai mult cu mai putin efort. Adica sa muncesti mai “inteligent”, mai “tintit”. Mai mult decat atat, este important ca din cand in cand sa te intorci la ceea ce te-a ajutat la inceput sa te dezvolti. Cele doua aspecte – muncitul mai intelligent si reintoarcerea la origini – se regasesc intr-un tip specific de dezvoltare, numit “inside-out”. Aceasta dezvoltare este cruciala pentru supravietuirea business-ului tau, pana ajungi la un anumit nivel.

Mai jos ai cateva directii de implementare a cresterii “inside-out”:

» Dezvolta si diversifica ideile pe care le-ai pus in practica in privinta celor care iti aduc contracte sau te recomanda la clienti noi.

» Gaseste cel putin o cale prin care poti sa castigi mai multe contracte (eventual repetitive!) de la clientii pe care ii ai deja.

» Implica-ti clientii activi si din trecut intr-o mica cercetare ca sa afli cum iti poti imbunatati serviciile si oferta de produse.

» Afla care sunt vanzatorii principali si secundari din piata sau industria de care aparti clientii tai.

» Dezvolta aliante si parteneriate strategice.

Un lucru deja cunoscut in lumea de business este acela ca un client nou costa in medie de 5 ori mai mult decat sa ii pastrezi pe cei pe care ii ai deja. E suficient sa iei in considerare acest fapt si vei fi motivat sa incepi sa iti dezvolti afacerea pe sistemul “inside-out”!

Pasul 6: Munciti (mai) eficient, tu si firma ta.

Avand in vedere timpurile si influenta lor asupra afacerii tale, acest pas este fundamental: este nevoie ca oamenii tai sa munceasca mai eficient sis a fie mai eficace. In continuarea pasului 3, colegii tai pot invata rapid sa isi controleze foarte bine atat timpul efectiv de lucru, cat si programul de lucru pe care il au. In acest pas, managementul timpului, al prioritatilor si al comunicarii interne devine esential. Altfel nu va exista nici un fel de crestere a productivitatii generale si a performantei individuale.

Pasul 7: Evalueaza oportunitatile care apar in aceasta perioada.

Chiar daca in momentul de fata afacerea ta nu merge atat de bine ca in anii trecuti, poti investi timpul liber in a-ti dezvolta abilitatile de management, sa iti dezvolti planuri si proceduri noi, sa te pregatesti pentru “intoarcerea vremurilor bune”. Si mai mult decat atat, sa explorezi noile oportunitati care apar la tot pasul in aceasta perioada. Gandeste-te la cate lucruri ti-ai propus sa faci la un moment dat si nu ai avut timp de ele, din cauza afacerii. Acum e momentul sa te ocupi de acele lucruri!

Daca vrei sa iti maximizezi deja profiturile viitoare si in cresterea afacerii tale, acum este cel mai bun moment pentru a investi in oamenii care muncesc cot la cot cu tine. Ia in considerare (macar!) urmatoarele 2 sugestii:

» Vanzari: Vanzatorul tipic pentru afacerea ta stie foarte bine care sunt produsele sau serviciile pe care compania ta le ofera clientilor. Totusi, daca ne dam un pas mai in spate, s-ar putea sa vedem ca vanzatorii tai nu au primit cursuri sau programe de dezvoltare pe prospectare, tehnici de networking sau pe gestionarea proceselor de vanzare. E timpul sa le acoperi aceste nevoi de invatare, acum!

» Management: In Romania, marea majoritate a pozitiilor de management si de coordonare sunt ocupate de catre oameni care au avansat din interiorul organizatiei, cu ocazia rezultatelor foarte bune din activitatea lor pre-manageriala.

Desi sunt foarte bine pregatiti in a respecta procedurile si politicile organizatiei, acesti manageri nu au beneficiat niciodata de un program de dezvoltare manageriala care sa ii pregateasca complet pentru rolurile si responsabilitatile pe care si le-au asumat deja.

Pasul 8: Gaseste si adopta o perspectiva diferita a viitorului afacerii tale.

O auto-analiza serioasa in privinta viitorului tau si al afacerii tale poate fi in aceste momente un lucru mult mai important decat pare la prima vedere. Incearca doar sa iti amintesti de 2007: cum simteai ca se intampla lucrurile in firma? Cat de diferite erau rezultatele pe care le aveai atunci fata de cele din 2010?

Avand in vedere modul in care evolueaza lucrurile in prezent, poti fi sigur ca vei intampina alte noi provocari, dificultati si schimbari de climat economic. Insa toate aceste lucruri nu te vor impiedica sa faci afaceri bune, cu profit suficient cat sa iti continui calatoria antreprenoriala. Iar pentru acest efort continuu pe care il faci, eu te admir. Sincer.

In final, vreau sa te intreb ceva simplu: citind acest articol, ce vei face? Ce perspective noi si complet diferite vei pune in actiune? Si cum te vei pregati pentru aceasta bucata de drum?

Sa stii ca viitorul pe care ti-l doresti te asteapta, imediat ce incepi sa actionezi corect. Asa este de fiecare data.

Succes!

© 2010, Mihai Stănescu. All rights reserved.

4 thoughts to “HowTo: cum treci de criza – 8 solutii testate (cont.)”

  1. ok.
    (deci saptamana asta citesc aci :))

    ”Sa stii ca viitorul pe care ti-l doresti te asteapta.”
    !!!
    poi tocmai asta stie romanashu nost’
    adica, daca el, viitorul, asteapta, eu de ce m-as grabi?!
    e o vorba: „pe roman, timpul nu il sinchiseste.”

    gata, Mihai, fug in viitor.
    Magda

  2. Pingback: Anonim

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *