Ce inseamna “metode inovative” in management?

Pe 3 Iulie sustin primul workshop cu participantii la programul Empowering Entrepreneurs. Tema acestui workshop este – dupa cum arata si titlul acestui post – despre metode inovative de management antreprenorial. Si mi-am propus sa explorez cateva dintre intelesurile acestei expresii, in ideea ca participantii vor avea deja cateva directii calauzitoare in minte, inainte de-a incepe efectiv intalnirea.

Inainte de a face asta, insa, vreau sa clarific un aspect care mi-a fost semnalizat de mai multi parteneri de business ca fiind neclar: programul Empowering Entrepreneurs, cu cele 2 workshop-uri care au fost stabilite pana in clipa de fata, este GRATUIT din punctul meu de vedere. De la inceput, mi-am dat acordul sa sprijin JCI Bucuresti prin livrarea acestor workshop-uri de coaching, fara sa solicit vreun beneficiul material in urma acestei actiuni. (Intre noi fie vorba, daca il faceam pe tariful meu obisnuit, fee-ul minim de participare se ridica la minim 300 Euro / participant. Fara TVA.)

Buun. Deci metode inovative. Haideti sa vedem cateva inovatii foarte posibil de discutat in acest workshop:

1. “Daca comunic suficient de bine cu piata, clientii ma vor alege pe mine!”. Adica fantasma marketingului si comunicarii ca instrumente de vanzare. Nimic mai fals! In acest workshop, ca si in viata mea de zi cu zi, voi face diferenta clara si irefutabila intre cele doua servicii: vanzarile si suport-ul pentru vanzari. O tehnica inovativa in climatul romanesc antreprenorial ar fi aceea de a face aceasta delimitare, in fiecare zi.

2. “Nu am un plan de afaceri, dar stiu ca prin efortul meu personal voi atinge succesul!”. I-as zice cheguevarism economic. Iar fals. dar foarte, foarte des intalnit, la nivel de antreprenori “tineri”. Inovatia aici ar fi sa nu mai alergi in cerc, sa te opresti si sa iti pui totul pe o hartie, pe urmatorii 2-3 ani. Si sa iti urmezi planul.

3. “Trebuie sa educ clientul ca sa-mi cumpere…!”. Iti permiti? Ai resurse pentru asa ceva? Aceasta fraza, auzita iarasi de sute de ori, ma face sa ma mir. E un fel de profesorat ascuns in haine de antreprenoriat. Din nou fals. Clientul nu trebuie educat, el va cumpara orice i se pare ca ii aduce un beneficiu de vreun fel. In plus, daca te crezi mai educat decat clientii tai, cred ca ar fi bine sa realizezi ca …nu e chiar asa. Fiecare are clientii pe care si-i merita, sa stii!

As putea continua cu inca pe-atat. Sper insa ca v-am deschis apetitul suficient cat sa ne vedem sambata pe 3 Iulie. Daca nu ati nimerit, inscrierile se fac AICI.

© 2010, Mihai Stănescu. All rights reserved.